Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Both sides previous revision Poprzednia wersja Nowa wersja | Poprzednia wersja Ostatnia wersja Both sides next revision | ||
skala [2015/01/12 09:39] zozlak [Do czego służą skale?] |
skala [2015/01/12 09:42] zozlak [Do czego służą skale?] |
||
---|---|---|---|
Linia 10: | Linia 10: | ||
* Określenia zakresu danych, na których później prowadzone są analizy statystyczne ([[skalowanie|skalowania]]). | * Określenia zakresu danych, na których później prowadzone są analizy statystyczne ([[skalowanie|skalowania]]). | ||
- | * Wyniki tych analiz zapisywane są w bazie w tablicach //skalowania_elementy// (parametry [element_skali|elementów skali]]) i //skalowania_obserwacje// (oszacowania umiejętności uczniów). | + | * Wyniki tych analiz zapisywane są w bazie w tablicach //skalowania_elementy// (parametry [[element_skali|elementów skali]]) i //skalowania_obserwacje// (oszacowania umiejętności uczniów). |
+ | * **Aby pobrać z bazy parametry zadań lub oszacowania umiejętności uczniów, niezbędna jest znajomość //skali//, na której zostały obliczone.** | ||
* Dla jednej skali może występować wiele oszacowań parametrów [[kryteriumoceny|kryteriów oceny]] lub ich [[pseudokryteriumoceny|grup]], jak również umiejętności uczniów, różniących się: | * Dla jednej skali może występować wiele oszacowań parametrów [[kryteriumoceny|kryteriów oceny]] lub ich [[pseudokryteriumoceny|grup]], jak również umiejętności uczniów, różniących się: | ||
* metodą uzyskania wyników (np. parametry z modelu 2PL lub z modelu Rascha) | * metodą uzyskania wyników (np. parametry z modelu 2PL lub z modelu Rascha) |