Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Both sides previous revision Poprzednia wersja Nowa wersja | Poprzednia wersja | ||
ewdproceduryskalowanie [2015/12/18 22:10] t.zoltak [Struktura w repozytorium] |
ewdproceduryskalowanie [2016/11/03 12:09] t.zoltak [Czynności końcowe] |
||
---|---|---|---|
Linia 35: | Linia 35: | ||
====Procedura skalowania==== | ====Procedura skalowania==== | ||
- | Skalowanie realizowane jest za pomocą funkcji //wysokiego poziomu//, zawartych w pakiecie //EWDskale//: | + | Skalowanie realizowane jest za pomocą funkcji //wysokiego poziomu//, zawartych w pakiecie [[ewdpakiety#ewdskale|EWDskale]]: |
* skaluj_spr(), | * skaluj_spr(), | ||
Linia 51: | Linia 51: | ||
- Sprawdzenie, czy w bazie istnieją już zapisane parametry odpowiedniego modelu skalowania (oznaczone jako //do_przentacji//). | - Sprawdzenie, czy w bazie istnieją już zapisane parametry odpowiedniego modelu skalowania (oznaczone jako //do_przentacji//). | ||
- Jeśli nie ma takich zapisanych parametrów, przeprowadzenie skalowania na //wzorcowej// grupy zdających. | - Jeśli nie ma takich zapisanych parametrów, przeprowadzenie skalowania na //wzorcowej// grupy zdających. | ||
- | * Z wykorzystaniem pakietu //EWDskalowanie// w ogólności, a funkcji //procedura_1k_1w()// i //skaluj()// w szczególności. | + | * Z wykorzystaniem pakietu [[ewdpakiety#ewdskalowanie|EWDskalowanie]] w ogólności, a funkcji //procedura_1k_1w()// i //skaluj()// w szczególności. |
* Procedura ta może łączyć się z usuwaniem ze skali zadań o słabych własnościach pomiarowych. | * Procedura ta może łączyć się z usuwaniem ze skali zadań o słabych własnościach pomiarowych. | ||
- Wyliczenie rzetelności empirycznych (w ramach grup), a w przypadku matury również parametrów standaryzacji oszacowań. | - Wyliczenie rzetelności empirycznych (w ramach grup), a w przypadku matury również parametrów standaryzacji oszacowań. | ||
Linia 100: | Linia 100: | ||
* W przypadku wskaźników osiągnięć maturalnych z 2015 r. w zakresie matematyki i w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych kotwiczenie występuje, ale należy mieć na uwadze, że jest ono słabe, bowiem obejmuje jedynie 5 zadań z matematyki na poziomie podstawowym. | * W przypadku wskaźników osiągnięć maturalnych z 2015 r. w zakresie matematyki i w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych kotwiczenie występuje, ale należy mieć na uwadze, że jest ono słabe, bowiem obejmuje jedynie 5 zadań z matematyki na poziomie podstawowym. | ||
+ | ====Czynności końcowe==== | ||
+ | Po zapisaniu oszacowań (i parametrów modeli skalowania) do bazy należy jeszcze zaktualizować zmaterializowany widok //widoki.skalowania_obserwacje_eap_pv//, wykonując polecenie: | ||
+ | |||
+ | <code>refresh materialized view widoki.skalowania_obserwacje_eap_pv;</code> | ||
+ | |||
+ | Jeśli tego nie zrobimy, funkcja //pobierz_skale()// pakietu [[r_zpd|ZPD]] nie będzie wiedzieć, że nasze skale/skalowania mają już zapisane w bazie oszacowania! |