Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Both sides previous revision Poprzednia wersja Nowa wersja | Poprzednia wersja | ||
ewdprocedurypobieraniesurowych [2015/12/21 23:31] t.zoltak [Egzamin gimnazjalny 2005] |
ewdprocedurypobieraniesurowych [2017/08/05 15:59] t.zoltak [Egzamin gimnazjalny 2005] |
||
---|---|---|---|
Linia 25: | Linia 25: | ||
* Ma przypisaną klasę (oprócz 'data.frame'): 'daneKontekstowe'. | * Ma przypisaną klasę (oprócz 'data.frame'): 'daneKontekstowe'. | ||
* Ma przypisany atrybut 'dataPobrania'. | * Ma przypisany atrybut 'dataPobrania'. | ||
+ | |||
+ | ====Egzamin gimnazjalny 2005==== | ||
+ | |||
+ | Egzamin gimnazjalny z 2005 r. stanowi ciężki przypadek. Na potrzeby wyliczania EWD występuje on tylko i wyłącznie jako egzamin, który pisali //drugoroczni// uczniowie techników, zdający maturę w 2010 r. Jest to niewielka grupa (niecałe 9 tys. osób), której wyniki zostały pozyskane z OKE. Jednak aby mieć lepszą podstawę do szacowania parametrów modelu skalowania oraz móc wyniki wyskalowane przedstawić na skali standardowej, w której punktem odniesienia są wszyscy zdający, musimy wykorzystać wyniki populacyjne, pochodzące z CKE. W związku z tym w 2015 r. wykonana została następująca procedura: | ||
+ | |||
+ | - Pobrano dane surowe z CKE (dla egzaminu gimnazjalnego 2005 funkcja //pobierz_wyniki_surowe()// domyślnie pobiera dane CKE), a następnie wyskalowano na nich model i zapisano wyniki do bazy. | ||
+ | - Następnie do zapisanych już danych surowych //ręcznie// zostały pobrane i dopisane dane z OKE. Skalowanie odpalone zostało powtórnie na połączonych danych, przy czym, jako że parametry modelu i oszacowania umiejętności dla danych CKE były już zapisane w bazie, oznaczało to wyliczenie oszacowań jedynie dla danych z OKE. Dopisano je do bazy. | ||
+ | |||
+ | Na przyszłość poleca się egzaminu gimnazjalnego 2005 w wersji //z OKE// nie ruszać. | ||