Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


ewdprocedurypobieraniesurowych

Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja Both sides next revision
ewdprocedurypobieraniesurowych [2015/12/21 23:31]
t.zoltak [Egzamin gimnazjalny 2005]
ewdprocedurypobieraniesurowych [2015/12/21 23:31]
t.zoltak [Egzamin gimnazjalny 2005]
Linia 2: Linia 2:
  
 Przy pomocy funkcji **//​pobierz_wyniki_surowe(rodzajEgzaminu,​ lata, ...)//** z pakietu [[ewdpakiety#​ewddane|EWDdane]] (która w⁠ istocie jest dosyć prostym „zapętleniem” odwołującym się do funkcji //​pobierz_czesc_egzaminu()//​ z⁠ pakietu [[r_zpd|ZPD]]) pobierane są do repozytorium //​skalowanieEgzaminów//​ dane nt. wyników surowych egzaminów oraz informacje kontekstowe - tj. informacje o uczniach i szkołach, użyteczne np. do stwierdzenia,​ które osoby zaliczają się podczas skalowania do populacji //​wzorcowej//​. Przy pomocy funkcji **//​pobierz_wyniki_surowe(rodzajEgzaminu,​ lata, ...)//** z pakietu [[ewdpakiety#​ewddane|EWDdane]] (która w⁠ istocie jest dosyć prostym „zapętleniem” odwołującym się do funkcji //​pobierz_czesc_egzaminu()//​ z⁠ pakietu [[r_zpd|ZPD]]) pobierane są do repozytorium //​skalowanieEgzaminów//​ dane nt. wyników surowych egzaminów oraz informacje kontekstowe - tj. informacje o uczniach i szkołach, użyteczne np. do stwierdzenia,​ które osoby zaliczają się podczas skalowania do populacji //​wzorcowej//​.
-====Egzamin gimnazjalny 2005==== 
  
-Egzamin gimnazjalny z 2005 r. stanowi ciężki przypadek. Na potrzeby wyliczania EWD występuje on tylko i wyłącznie jako egzamin, który pisali //​drugoroczni//​ uczniowie techników, zdający maturę w 2010 r. Jest to niewielka grupa (niecałe 9 tys. osób), której wyniki zostały pozyskane z OKE. Jednak aby mieć lepszą podstawę do szacowania parametrów modelu skalowania oraz móc wyniki wyskalowane przedstawić na skali standardowej,​ w której punktem odniesienia są wszyscy zdający, musimy wykorzystać wyniki populacyjne,​ pochodzące z CKE. W związku z tym w 2015 r. wykonana została następująca procedura: 
- 
-  - Pobrano dane surowe z CKE (dla egzaminu gimnazjalnego 2005 funkcja //​pobierz_wyniki_surowe()//​ domyślnie pobiera dane CKE), a następnie wyskalowano na nich model i zapisano wyniki do bazy. 
-  - Następnie do zapisanych już danych surowych //​ręcznie//​ zostały pobrane i dopisane dane z OKE. Skalowanie odpalone zostało powtórnie na połączonych danych, przy czym, jako że parametry modelu i oszacowania umiejętności dla danych CKE były już zapisane w bazie, oznaczało to wyliczenie oszacowań jedynie dla danych z OKE. Dopisano je do bazy. 
- 
-Na przyszłość poleca się egzaminu gimnazjalnego 2005 nie ruszać. 
  
 ====Sposób przechowywania (zapisu) wyników surowych==== ====Sposób przechowywania (zapisu) wyników surowych====
ewdprocedurypobieraniesurowych.txt · ostatnio zmienione: 2017/08/05 15:59 przez t.zoltak