baza_changelog
Dziennik zmian w bazie danych
2019-10-08
2018-09-16
2018-11-13
2018-10-10
2017-10-05
2017-09-07
Nowe dane:
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Wyniki matury 2017
Zaktualizowana baza LO, T oraz gimnazjów na 2017 r.
Trzyletnie wskaźniki EWD gimnazjów za okres 2017-2015.
2016-11-07
2016-10-20
2016-10-07
2016-09-17
2016-02-17
2015-12-22
Zasilenie bazy wyskalowanymi wynikami matury 2010-2015 na potrzeby wyliczania wskaźników EWD.
Znane problemy:
Zapisane w bazie oszacowania umiejętności są źle wystandaryzowane (tj. nie są zachowane średnie 0 i odchylenia standardowe 1 w grupach „wzorcowych” zdających uczących się w poszczególnych typach szkół). Pobrane z bazy wyniki należy wystandaryzować we własnym zakresie.
W modelu skalowania matury 2015 r. użyte zostały wspólne dla obu formuł parametry selekcji związane z tematami wypracowań z polskiego, historii i WOSu (powinny być przygotowane oddzielne dla „starej” i „nowej” formuły).
Zasilenie bazy trzyletnimi wskaźnikami EWD LO i techników 2015-2013 (oraz przeliczonymi wstecz wskaźnikami dla okresów od 2012-2010 do 2014-2012).
2015-09-20
2015-09-08
Przywrócenie oszacowań umiejętności uczniów pochodzących ze zrównywania (patrz konsekwencje zmian z 2015-06-04)
Import wyników egzaminu gimnazjalnego i sprawdzianu 2015.
Aktualizacja funkcji wbudowanej obliczającej parametry KTT testów
Obecnie funkcja:
pomija laureatów (laureatom przypisywany jest zawsze arkusz w wersji A, co wprowadza systematyczne obciążenie),
oblicza parametry dla zadań typu rozprawka z podziałem na tematy tak, jakby były one jednym zadaniem (dotychczas dla tego typu testów nie obliczano parametrów KTT w związku z tym, że każdy uczeń posiadał braki danych w kryteriach oceny odnoszących się do tematuów, których nie wybrał).
W związku z powyższym ponowne wyliczenie parametrów KTT dla wszystkich testów.
2015-08-05
2015-06-04
2015-06-02
2015-05-18
2015-04-27
2015-03-10
2015-02-11
Scalenie tablic z wartościami wskaźników w jedną:
Usunięcie tablic wartosci_wskaznikow_gimnazjum, wartosci_wskaznikow_matura, wartosci_wskaznikow_zrownywanie
Zmiana postaci tablicy liczba_zdajacych.
Usunięcie kolumny ewd z tablicy sl_wskazniki.
Usunięcie kolumny id_wskaznika z tablic sl_wskazniki, sl_wskazniki_typy_szkol, wskazniki, wskazniki_skalowania, wskazniki_parametry.
2015-02-10
2015-02-04
W tablicy skale kolumny rodzaj_egzaminu, czesc_egzaminu, data_egzaminu, rok, id_testu zostały usunięte, a zamiast tego stworzona została tablica skale_testy. Dzięki temu powyższe informacje można wyciągać wprost z danych z tablicy testy.
Rozbicie skali 42 (zrównywanie, egzamin gimnazjalny, 2002-2013) na skale 854 (zrównywanie, egzamin gimnazjalny, część humanistyczna, 2002-2013) i 855 (zrównywanie, egzamin gimnazjalny, część matematyczno-przyrodnicza, 2002-2013).
2015-02-09
2015-01-28
Zmiana klucza podstawowego tablicy sl_wskazniki na {rodzaj_wsk, wskaznik}, gdzie rodzaj_wsk to ewd lub pwe, a wskaznik to dotychczasowe id_wskaznika.
W związku z tym rozszerzenie kluczy podstawowych i uzupełnienie kluczy obcych w tablicach:
wskazniki
sl_wskazniki_typy_szkol
Klucze obce tablic wartosci_wskaznikow_gimnazjum, wartosci_wskaznikow_matura i wartosci_wskaznikow_zrownywanie pozostały bez zmian - do czasu usunięcia tych tablic z bazy (w związku z integracją ich do jednej tablicy wartosci_wskaznikow) korzystają ze dotychczasowych kluczy obcych.
Zmiana ta pozwala na znacznie dokładniejsze weryfikowanie spójności nowopowstałej tablicy wartosci_wskaznikow_, która będzie połączeniem tablic /wartosci_wskaznikow_gimnazjum, wartosci_wskaznikow_matura i wartosci_wskaznikow_zrownywanie
* Dodanie tablic wartosci_wskaznikow_, liczba_zdajacych_ i sl_kategorie_lu - w niedalekiej przyszłości zastąpią one tablice /wartosci_wskaznikow_gimnazjum, wartosci_wskaznikow_matura wartosci_wskaznikow_zrownywanie, liczba_zdajacych i sl_przedmioty.
2015-01-26
2015-01-21
Dodanie do tablicy skale kolumn:
rok - umożliwia wpisanie roku, który obejmują dane na skali, jeśli skala nie daje się zmapować na wpisy w tablicy testy (przez kolumnę id_testu) ani egzaminy (przez kolumny rodzaj_egzaminu, czesc_egzaminu, data_egzaminu);
rodzaj - umożliwia kategoryzację skal - obecnie: ktt, ewd, zrównywanie;
do_prezentacji - umożliwia oznaczanie skal jako nieprzeznaczonych do szerokiego odbiorcy.
Dodanie do tablicy skalowania kolumny do_prezentacji (zastosowanie jak wyżej).
Dodanie do tablicy testy kolumn rodzaj_egzaminu i czesc_egzaminu.
Dodanie do tablic wartosci_wskaznikow_gimnazjum i wartosci_wskaznikow_matura kolumny pomin służącej do oznaczania szkół, które mają obliczone EWD, ale zadecydowano, że nie należą do populacji (są w jakiś sposób specjalne).
2015-01-19
Dodanie tablicy słownikowej sl_grupy_wskaznikow oraz kolumny grupa do tablicy sl_wskazniki.
Dodanie tablicy wskazniki_parametry do przechowywania parametrów modeli używanych do obliczania wskaźników (np. parametrów modeli EWD).
2015-01-05
2014-11-12
Zmiany id_obserwacji niektórych maturzystów z lat 2013 i 2014
podyktowane odnalezieniem błędu, przez który wynikom utworzono nowe id_obserwacji zamiast przyłączyć ich do już istniejących id_obserwacji
zmiany dotknęły 13739 maturzystów w roku 2013 oraz 4856 maturzystów w roku 2014
Dodanie do bazy wyników gimnazjalnych uczniów ze zbiorów maturalnych EWD z lat 2010, 2013, 2014, którym nie udało się przyłączyć wyników gimnazjalnych już znajdujących się w bazie
2014-11-05
2014-10-30
Porządki w zmiennej
wielkosc_miejscowosci tablicy
szkoly_dane - jej wartość przypisana wszystkim szkołom (od 2002 roku do chwili obecnej) zgodnie z
procedurami.
2014-10-26
2014-10-03
2014-09-30
Import bazy szkół ponadgimnazjalnych 2014.
Przeniesienie kolumny tablica_danych z tablicy sl_typy_szkol do tablicy sl_wskazniki.
Zmiana wynika z faktu, że tablica, w której znajdują się wartości wskaźnika zależy od wskażnika, a nie wyłącznie od typu szkoły.
2014-09-11
2014-09-08
Struktura bazy dostosowana do ustaleń z działem prawnym odnośnie tego, jakie dane mogą być udostępniane publicznie.
Dodanie kolumny pop_podejscie do tablicy testy_obserwacje.
2014-09-01
2014-08-25
Import bazy szkół podstawowych 2014.
Przypisanie poprawnych szkół do wyników sprawdzianu 2014.
Wprowadzenie nowego typu pytań rozprawka.
2014-07-31
2014-07-28
2014-07-22
2014-07-12
Zmiana typów kolumn z double precision na real wszędzie tam, gdzie używany był typ double precision. Zmiana powodowana jest tym, że typ real jest poprawnie mapowany w sterowniku ODBC Postgresql-a, natomiast typ double precision mapowany jest na varchar (sic!).
2014-06-13
Uporządkowanie 78 krakowskich gimnazjów, które ze względu na niekonsekwencje w stosowaniu kodu OKE szkoły (raz z TERYT-em gminy Kraków 126101, innym razem z TERYT-em konkretnych delegatur Krakowa) w latach 2003-2004 stanowiły błędnie odrębne szkoły.
2014-06-09
2014-05-22
Uporządkowanie ok. 80 warszawskich SP, którym w 2013 roku zmieniły się kody OKE, a których nie udało się powiązać automatycznie z istniejącymi już wcześniej szkołami w bazie. Wynikom sprawdzianu z tych szkół zmieniło się id_szkoły.
2014-05-12
-
Zastąpienie klucza podstawowego tablicy skalowania_elementy przez prosty klucz liczbowy.
Dodanie do tablic skalowania_elementy oraz sl_parametry kolumny grupowy typu bool (w tablicy sl_parametry jej wartość została ograniczona klauzulą check do NULL bądź true).
Dodanie do tablicy skalowania_elementy klucza obcego {parametr, grupowy} wskazującego na analogiczne kolumny w tablicy sl_parametry.
Usunięcie z bazy „gmin” będących delegaturami (występowały dla Gdańska, Łodzi, Krakowa, Poznania, Wrocławia) i przepięcie wszystkich szkół im przypisanym do gminy odpowiadającej całemu miastu.
Zmiana wynika z tego, że z jednej strony OKE niektóre szkoły przypisują do delegatur, a inne do gminy odpowiadającej całemu miastu, a z drugiej strony w żadnej zewnętrznej bazie (kody pocztowe Poczty Polskiej, SIO) nie jest używane przypisanie do delegatur, a jedynie do całych gmin, a więc nie ma skąd zdobyć informacji o właściwej delegaturze, jeśli OKE przypisało akurat daną szkołę do gminy odpowiadającej całemu miastu. Jedynym wyjściem z sytuacji jest w takim wypadku rezygnacja z wydzielania delegatur.
Zalecane jest ponowne pobranie wszystkich wyników egzaminacyjnych ze wszystkich lat, jeśli w toku analiz i/lub przekształceń danych używany jest kod TERYT szkoły.
2014-04-06
baza_changelog.txt · ostatnio zmienione: 2019/10/12 21:50 przez t.zoltak